Lahodné, zdravé i krásne - smoothie bowls

Lahodné, zdravé i krásne - smoothie bowls

03.07. 2019 | Blog

Smoothie bowls sú krásne, plné skvelých surovín a zábavné , čo sa týka prípravy. O čo vlastne ide? Je to raňajkový pokrm, ktorý sa od bežného smoothie odlišuje tím, že je hustejší, a preto sa dá jesť lyžicou z misky.

Líši sa tým, že misku môžete obložiť množstvom čerstvého ovocia a pevných toppingov, ktoré si potom so smoothie premiešate. Oproti obyčajnému smoothie si tak veľká časť surovín ponechá pôvodný tvar, chuť, farbu a konzistenciu.

Vyskladajte si svoje smoothie bowl

Základ smoothie: Na dne misky sa vždy nachádza samotné smoothie. Pevné časti i použitú tekutinu je treba vždy zvoliť tak, aby bol výsledok primerane hustý. Ak je totiž smoothie príliš riedke, neudrží potom na sebe ovocie a ďalšie ozdoby. Všetky suroviny spolu rozmixujte.

1. SUROVINY PRE SPRÁVNU HUSTOTU

- banány, mango, avokádo - ovsené vločky (ale aj iné druhy - pohánkové, špaldové, amarantové,...)
- orechové maslá - zjemnia, obohatia a prispejú k správnej hustote, mandľové alebo kešu maslo je veľmi, výraznejšie je arašidové, alebo skúste ešte výraznejšie sezamové tahini, alebo maslo z tekvicových semienok
- chia semienka vytvoria v spojení s tekutinou gél (plný rozpustnej vlákniny), môžete pridať aj jogurt, rastlinný alebo bežný

2. OVOCIE A ZELENINA PRE FARBU A CHUŤ

- mrazené ovocie tiež vylepší konzistenciu - lesné plody, jahody
- pre farbu - čerstvý špenát, kučeravý šalát, ananás, broskyne, marhule, slivky

3. TEKUTINA

Všetko rozmixujte do požadovanej konzistencie s vybranou tekutinou:
- rastlinné nápoje (mandľové, sójové, ovsené, ryžové) alebo mlieko
- ovocné džúsy alebo čerstvo vylisované šťavy, skúsiť môžete tiež 100 % bio šťavy Eden, zriedené vodou
- kokosová voda
- kocky ľadu (vylepší aj konzistenciu)

4. SUPER PRÍSADY ALIAS NIEČO EXTRA

Aby bolo smoothie ešte zdravšie, sladšie, korenistejšie, farebnejšie alebo lepšie nejako inak, pridávajte ďalšie suroviny:
- zázvor, čerstvé bylinky (napr. koriander), matcha, spirulina, kurkuma (tá pôsobí protizápalovo)
- kakao, karob (obidva sú plné antioxidantov)
- kvalitné proteínové prášky
- sirupy alebo už skôr spomínané orechové maslá


Obloha: použite ingrediencie, ktoré môžete ľahko zjesť surové. Okrem hustoty smoothie si vždy dajte pozor aj na pomer smoothie a toppingov. Ak je smoothie príliš veľa a toppingov málo, pripomína takáto miska skôr polievku. Ak je toppingov príliš veľa, pôsobí smothie bowl príliš sucho.

5. TOPPINGY

- čerstvé ovocie, strúhané ovocie alebo zelenina (napr. mrkva)
- sušené ovocie, orechy a semienka, kokos, ovocie sušené mrazom
- strúhaná čokoláda, kakaové bôby
- vločky, granoly, cornflakes
- jogurty bežné aj rastlinné
- orechové maslá
- sirupy, neutrálnu chuť má napríklad agávový, na ochutenie sa naopak hodí datľový (náš obľúbený), javorový, slivkový alebo vyslovená dobrota agávový sirup s príchuťou malín

Ako toppingy usporiadať? Tu sa môžete pohrať! Suroviny usporiadajte:
1) do prúžkov vedľa seba
2) polmesiac alebo polovica misky
3) len v strede alebo naopak len po okraji
4) úplne náhodne

smoothie-bowls_980x450px-02

Fialove smoothie - základ je z banánu, vločiek, jahod, čučoriedok a rastlinného nápoje, ďalšie suroviny dopĺňajte podľa nášho postupu 1-6

smoothie-bowls_980x450px-01

Žlté smoothie – základ je z banánu, vločiek, manga a rastlinného nápoje, pre farbu a zdravie sme pridali trochu kurkumy 

smoothie-bowls_980x450px-03

Zelené smoothie - základ je z banánu, vločiek, čerstvého špenátu a rastlinného nápoje

Aktuálne číslo našich Dobrôt

Dobroty 25 – jaro-leto 2019

Skúste dobroty, zdravé recepty a zľavy priamo vo vašom e-maili.

Prihlásenie

Žiadny strach, na e-mail Vám pošleme obratom nové heslo.
Pokial vám neprišlo, skontrolujte si spamovú schránku.

Chcem sa prihlásiť

Košík

Nákupný košík je prázdny.